2009-05-18

generös...

jag tänkte vara lite generös av mig å dela med mig av två kanon goda små rätter som är enkla att göra...


barkis med kycklingröra

du behöver: en barkis (eller annan limpa), salladskyckling, cream fraish, purjolök, tacokrydda

börja med att blanda ner cream fraichen och tacokryddan i en kastrull, hacka lite purjolök och bland ain den, blanda sedan i salladskycklingen och låt detta bli lite varmt, under tiden ska du gröpa ur barkisen så att denna är ihålig...
du häller i kycklingröran i barkisen å täpper igen hålet med de överflödiga barkis innehållet, sedan in med limpan i ungen på 100 grader en stund... klart att äta...




räksoppa med tonfisk

du behöver: blå bands räksoppa, dill, matlagnings vin (vitt), skalade räkor, tonfisk på burk, citron

börj amed att tilllaga räksoppan efter anvisningana på förpacknigen, häll sedan i en skvtt matlagningsvin, några droppar citron och lite klippt dill, blanda sedna i en halv burk tonfisk och lite frysta räkor, låt allt bli varmt och volia en mycket go soppa som avnjutes godast med lite baugett

1 kommentar:

  1. De recepten ska jag nog prova :D Vi brukar köra köttfärs och kinamix och lägga i en barkis. Skitgott!

    Oliwer har ju vattenkoppor men jag är nästan helt säker att han komer bli frisk till på lördag. MEN jag e inte lika säker att våran present hinner anlända. Gör den inte de så köper vi något litet som han får på lördag sedan får han den stora presenten nästa vecka. Hoppas det går bra!!

    SvaraRadera