2009-06-01

insikt i livet

har suttit nu på förmiddagen å funderat på olika val och syn på saker i livet...
hur olika man ser på små ting som finns i vardagen...

nu ska ni få en bild av gamla mia och nya mia

Gamla Mia:
trodde man blev matförgiftad om man åt mat tillagad av råvaror från euroshopper,
ansåg att fattiga människor var mindre värda,
slänga papper i naturen, haa de är väl inget, de kan väl någon gatusopare plocka upp
de som inte fick sitt körkort betalt av föräldrarna de var mindervärdiga
mamma och pappa skall försörja mig så länge jag lever
snygga tjejer de var slampor



Nya Mia:
har insett att billiga mat smakar precis likanadt i många fall, fattiga människor är inte alls mindre värda de kna i många fall vara mer värda eftersom de vet hur man skapar lycka i tillvaron utan pengar och annan lyx.
gatusopare visst de finns men de har så många andra uppgifter att sköta än att plocka upp skräp efter människor som tror de är mer än andra, och naturen varar inte för evigt, hur ska de se ut den dagen theos barn växer upp (mina barnbarn)
mamma är ingen försörjare hon är en trevlig människa som alltid finns där och som fungerar som en kompis, jag kan idag stolt berätta att jag mer än gärna umgås med min mamma på precis samma sätt som jag umgås med mina kompisar...
tänk hur mycket två människor kan förändra en människas synsett...
enda sedan tobbe kom in i mitt liv har jag fått lära mig att allt inte handlar om pengar och de saker man äger, utan livet handlar om att ge och ta och bidra med sin kunskap och sin kärlek.
å ännu me rinsikt har jag fått sedna theo kom till världen, allt kretsar inte kring MIG utan nu kretsare jag kring THEO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar