2009-08-21

våran "diet"

ja idag är de 4:e dagen som jag å tobbis är duktiga å inte äter mat med mer kolhydrater än 5%...
de är rätt enkelt faktisk, jobbigt bara när man handlar men iaf grejen går ut på att köpa varor med mindre än 5% kolhydrater i, gör man de så äter man "rätt mat"
de är ugefär som GI eller LCHF eller atkins.. typ någon blandning...
funkar skit bra för oss iaf...

läst på aftonbladet igår om detoxdieten, jag tänkte att jag skulle hitta insperation till bar mat bland dewras recept, men ojoj va fel jag hade... bara alger å såndan skit...
de funkar säkert skit bra för vissa men för en grönskaksrädd människa som mig då känns sådan mat livsfarlig...
nä skönt nog så funkar de vi vill ha till mat utmärkt i våran diet...

nu skall vi strax knata över till maxihuset å kika lite, köpa lite mer frukt å nya kylskåpsmagneter eftersom jag har satt upp alla mat vi får äta på kylskået...
kanske en å annan rolig grej får följa med oxå :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar