2009-09-08

Paranojja

ok nu har vi nojat oss hela dagen över minis matvanor..
välling är nu totalsågat, de blir bara illskrik så fort vällingen ens kommer i närheten på sked elelr flaska, så den är nu mera slopad tillförmån för gröt...

om nu allt ändå vore så här eneklt..

theo har börjat små krångla med den andra maten nu oxå.. äter till en början bra men efter en halvburk så börjar huvudet fara fram och tillbaka upp å ner... samma sak när han äter fruktpurré... de går bra först...

men inte nog med detta....

genombrottet kom nu i kväll när en tanke slog mig.. TÄNDER?!?!
jag skulle in med ett finge ri munnen... ungen blev precis skogstokig skrek å viftade som om de gällde livet...
hum kan de vara så att tänderna är på G???
han har ju haft små feber nu i en vecka som vi tänkte ringa till BVC om, men de kanske är så att hans tänder är på g å de gör såååå ont att han varken äter eller något annat..

får väl se om jag får stick ain mitt finger imorgon å känna...
nu ska jag iaf hoppa ner i sängen å sova bort ett par timmar, å imorgon förmiddag är jag helt själv hemma, theo ska med tobbe på förmiddagen så att jag kan stor städa här hemma i lugn å ro, för de är rörigt värre nu...
de ska bli skönt speciellt nu sedan vi fått upp lite grejer så man verkligen börjar känna "hemma känsla"

1 kommentar:

  1. Prova att ta lite alvedon på ett finger och dra längs med tandköttet, det hjälper om det är tänder på G, sen ska du inte noja för mycket över maten om du gör en för stor grej av det så blir maten inte en mysig stund utan en ända lång kamp barn äter när dom är hungriga.. Kolla i heller så mycket på vad han ätit idag utan kolla istället på vad han äter på en vecka... Nästan alla barn har perioder när dom äter dåligt det kommer gå över...

    SvaraRadera