2009-10-22

Kände mig verkligen som en över grävling eller något i morse när min son annonserade "god morgon", men efter att han hade fått leka två timmar med en övertrött mamma så somnade han om gott i våran säng runt nio, då passade jag på att sätta mig framför dumburken å slummra lite jag oxå medans jag havtittade på aaa gud vet vad..

men nu känner jag mig piggare iaf, theos lyckling och pasta kokar på en platta i köket medans vårat ris bubblar på en annan, strax ska även theos grönsaker få hoppa i de varma vattnet, har upptäckt hur smidigt de är att göra egen barn mat, bara ta lite grejer som finns hemma ner i en kastrull å koka upp, blanda ihop med några matskedar turkisk yoggi oo wipps så har man mat till de små liven, dock är jag inge vidare med mixern eftersom alla mat theo får nu är slätstruken å lätt skulle passa en 4 månaders bebis och inte 8 som han är...
får väl köra en mixer kurs eller nått :)
köpte för ett tag sedan en sådan här magic bullet, skit smidig, man kan typ göra allt med den, hacka, mixa, skiva, riva aaa ni förstår jag behöver inte leka tv-shop.
vi köpte den för att vi tänkte ha den till smoothies, men de har inte blivit av istället har vi använt den till theos mat å till att göra diverse olika såser och pannkakssmet bland annt, den är väldigt smidig när mans ka diska oxå, vilket är ett stort plus :)

åå snart kommer tobbis hem för dagen oxå, vilken toppen torsdag detta ser ut att bli,
just de, såg i tidningen idag att min barndoms vän caroline och henes sambo fått en liten dotter Clara, nu idagarna, jätte roligt, hón var nästan identisk i storlek med theo när han föddes vilket var skit kul, hon vägde 5 g mer än theo men var 1 cm kortare, så identiskt kan man väl säga :)
de hade varit skojigt om pappa levt eftersom caroline är pappas bästa kompis dotter, då hade dom blivit morfar samma år, tänk om de vetat de för massa år sedan :)
ja så livet kna te sig...
ska försöka slänga iväg ett sms om jag kna hitta nummret å gratta :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar