2010-01-12

viktkoll

12 dagar... förstår ni 12 hela dagar har snart gått utan att mia har druckit minsta droppe cola eller annan läsk, ja å inte ätit minsta godisbit heller för den delen...
känns toppen å jag tror aldrig i hela mitt liv att jag hållt upp från godis å läsk så här länge, annars brukar jag smyga å smussla men denna gången har jag hållt mig... mycke tackvare att jag vägrar sätta min fot utanför husets 4 väggar för de är där frestelserna finns....
sedan kan de bero på min brustablett som jag har varje morgon "viktkoll" den ska öka förbränningen och minska sötsuget, för mig har den funkat bra... hitills iaf...

dom säger att de 2 första veckorna är dom värsta och att suget efter sött kan sitta i uppemot 4-6 veckor.... snart har 2 veckor gått, så de är bara att kämpa på... snart kommer alla kalas med frestelser oxå, men de gäller då att planera.mera
a & o för mig har blivit vatten... iskallt gott vatten direkt från kranen... sedan kan man om man känner sig "tugg sugen" ta ett extra tuggummi och tugga på, de får bort de "värsta tuggsuget"
ja de finns många bra knep för att minska i vikt, alla sätt passar inte alla å man får prova sig fram så gott de går..

min motot är iaf thailandsresan som väntar nästa jul/nyår om jag minskar tillräckligt i vikt...
då bestämde vi oss för att dumpa alla här hemma å satsa på thailand över nyår så man slipper sitta hemma och må dåligt för att man känner att man inte ha några vänner, så har de varit nu för oss 2 nyår i rad... å aldrig mer säger jag bara... varken jag eller tobbe har mått bra över den situationen å veta att alla har roligt å vi inte har de....
(å ja vi har budit in massa folk till oss men alla har tackat nej)

nä färdig gnällt om detta...
snart vankas de lunch här hemma och idag serveras de enkel omelett med ungsgrillad kyckling filé till, å så den sedavnliga tomaten :)
theo får burkmat idag eftersom jag äter sådan här lunch, men de tror jag inte han at något emot kalvkött och rotfrukter hans favvis :)

3 kommentarer:

  1. Du vet att vi gärna hade varit med er om inte mamma fyllt år nu i nyår!! Men thailand är nog roligare än att umgås med oss så åk dit nästa nyår det är ni värda!

    SvaraRadera
  2. Hejsan. är ni medlemmar på nån sida lr så? blir lite nyfiken.:-)

    SvaraRadera
  3. men mia då inte viste jag att ni inte ville va själva på nyår.ni kunde ju bara tagit hissen upp till oss där är ni alltid välkomna. å vi hade kommit om vi blivit bjudna till er.
    vi funderar oxå på att åka utomlands nästa nyår men gubben min vill ej till thailand tyvärr annars hade vi hängt på er.
    kul att höra att viktminskningen går bra kämpa på du ä toppen som klarar de.
    kram
    marie

    SvaraRadera