2010-02-17

Han är min superduper kille nr: 1

andra dagen på förskolan idag, å idag var vi där 2 tim å man märker verkligen hur glad mini blir när han kommer dit...
idag fick han testa att dega med trolldeg direkt när vi kom dit å de var spännande :) sedan lekte han en stund i stora lekrummet....
jag å tobbis fick oss en rundvandring på dagiset, de va skojigt :)

imorgon ska vi testa att säga hejdå och sedan sitta i personalrummet en stund å se hur han reagerar....
funkar de bra å även sovstunden så är han nog inskolad redna på fredag :)
å de vore ju inte fel för både jag å tobbe är i desperat behov av lite kvalificerad studietid....

annars då vad händer mer i våra liv...
nja OS tar ju upp hela kvällarna, men de är ju så värt de :)

idag ska vi faktiskt sticka ner till stan när tobbis slutat... fick ett presentkort på polarn & pyrset av min morbror med familj när theo fyllde år, så vi tänk se vad vi kna hitta där :)
sedan tänkte vi slinka in på kapphal elle rlindex å shoppa 3 plagg betala för 2, några sånna basgrejer osm man kna ha på dagis som extra plgg, sådant som kan bli slitet fort :)
insåg idag att en 4-5 olika omgångar kläder bör de nog finnas på dagis... olyckor händer så lätt!

3 kommentarer:

  1. Hej Mia
    vad roligt att det går så bra med Theos inskolning =) men 4-5 ombytten är att ta i det räcker med två dom byter inte kläder om det inte är absolut nödvändigt =) så du kan räkna med att det kommer vara e och anna matrest på kläderna vid hämtning =) däremot rekomenderar jag verkligen dubbla uppsättningar av alla ytterkläder skor inkluderat för det blir skitigt vill jag lova =)
    Hoppas det går fortsatt bra för theo på dagis =)
    Mvh malin

    SvaraRadera
  2. Oliwer har gått hos dagmamma sedan augusti och har inte behövt använda sina extra kläder en enda gång :) Vet inte om det beror på honom eller dagmamman :) hehe..

    SvaraRadera
  3. Kul att det går bra med inskolningen :) Vilken förskola har han börjat på?? Kram

    SvaraRadera