2010-02-01

helt ärligt...

av en slump kom jag in på en blivande mammas blogg... å när jag läst några inlägg inser jag att pappan i fallet är en gammal klasskompis till mig... kul kul...

men iaf dom bor i dag i en stor ljus trea i ett ny byggt hus,
å nu till saken den blivande mamman tycker att den lägenheten dom har nu är lite för dyr i hyra å vill ah en annan... dom har varit å kikat på flera andra treor men dom är inte lika fräscha som den som dom bor i nu anser hon...(konstigt dom bor i ett precis nybyggt hus)

så då har dom ljugit ihop en histora till ett bostadsföretag här i som gått med på att låta dom gå före i kön å på så vis få en skit snygg tre billigt....

ja blir så förbannad... varför har då bostadsföretagen bostadskö om den sedna inte efterföljs...
så fort man ska byta bostad så brukar d eju ske av en anledning...

ta oss tex vi bodde över ett halvår i en lite etta med bebis eftersom vi inte var tillräkligt långt fram i någon bostadskö för att få en större lägenhet...
skulle vi då varit berättigade att få gå före i kön om vi dragit en snyftare????


känner mig lite smått på krigsstigen, men de beror inte bara på detta... de var nog snarare de som fick bägaren att rinna över...
nä jag är arg på personer som inte kna passa tider, vilket gör att någon annan ibland blir lidande, å idag var de jag och min lektion som blev lidande eftersom vår barnvakt var över 10 min sen så jag hann helt enkelt inte bort till min lektion i tid...
å man snubbar inte in på en lektion 15 min försent när lektionen bara är 30 min lång...
(inte bara barnvaktens fel, utan oxå vädergudarna som släppt 15 cm ny snö i natt, utan förvarning)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar