2010-04-28

ajaha ja...

nu står vi där utan sommarjobb.... utan några sparade pengar inför sommaren...... utan minsta chans att kunna göra något extra under sommaren...

dom ringde från mitt "sommarjobb" förut idag å sa att de inte längre hade något jobb till mig....
ja blev arg, ledsen, orolig, förbannad aaa ni förstår...
kul att dom säger de i slutet av april, de ger mig 0.001% chans att lyckas hitta ett nytt sommarjobb...
hade dom bara ringt förra veckan så hade ja ju kunnat tacka ja till något av de andra jobben som ringde förut..(ja ja har ringt dom nu, å dom hade redan hittat folk)

oroar mig mest för theo.... ja vill ju kunna ge honom allt vad sommaren innebär...
men nu blir de hemmasittande i en tråkig lägenhet, eventuellt badande någon dag, men bensin de kostar ju...
ni skulle förstå hur de känns om ni riskerade att tvingas leva på under 1000 kr efter att alla räkningar är betalade... mat, nöje, kläder, utflykter m.m ska betalas med dessa pengar..
ok vi har ju vår semesterkassa oxå på 4000 kr, som vi skulle ha å åka ner till skåne för, men hepp de blir nog överleva sommaren pengar....

nä usch de gör sååå ont i bröstet, värsta trycket.... aldrig förut har jag varait så här orolig...

3 kommentarer:

  1. Usch!
    Tycker verkligen synd om er. Vet hur det känns att inte ha pengar. Men kämpa på. Håller alla tummar och tår för att du ska hitta ett sommarjobb.

    Vad jag förstår det som så läser du till uska. Har du testat alla stora ställen? Typ Bagaren, Gamla sjukhuset, Skaraborgs Läns Sjukhem, Poolen? Det har du säkert. Men det är iaf mitt tips. Hoppas verkligen det löser sig.

    SvaraRadera
  2. Det finns faktiskt sommarjobb fortfarande att söka på volvo personvagnar. Just för studerande som du/ni är :) Åk du dit så fort som möjligt å hämta sånna blanketter å lämna in. Lycka till! :)

    SvaraRadera
  3. Hej
    trist med jobbet =( men Theo behöver du inte oroa dig för han bryr sig inte om att han får vara hemma, han kommer inte minnas sina första år sen ändå =) eller så får ni ta från era spar pengar ni borde ju fått ihop en bra summa om ni sparat mellan 2000-3000 i månaden och det är väl därför man har ett sparande? om läget krisar så finns det pengar där!!! Mvh Malin

    SvaraRadera