2010-04-06

borta bra men hemma bäst

så igår kväll vid åtta typ vart vi äntligen hemma igen...
kände igår morse när jag vaknade att shiiit de kan bli en LÅNG dag med bilresan...
dels vaknade jag med vetskapen om att en gång i månaden hade kommit på besök, vilket kan resultera i väldiga kramanfall å en enorm smärta... å på detta då en 12 tim lång bilresa???
å sedan theo... uppresan gcik överförväntan men skulle nerresan gå lika bra???
inte många 1 åringar kan sitta still i en bil i 12 tim, men vår theo klarade de galant... vilket vi är evigt tacksamma för...

mellan östersund å mora, var vi nära döden i si så där varenda korsning eller backkrön... vilka jubelidioter de var på vägarna igår... att ingen större bilolycka hände är ett under....
till å med robert var rädd å de brukar inte höra till vanlighterna eftersom han själv är en FAST driver...

så hemma bra men borta bäst...
själv är jag bara ledig idag sedan ska jag "jobba" ons å tors.... eller ja ska gå introduktion vilket ska bli toppen kul :)
men de blir en hel de plugg tid som försvinner så jag vet ju vad jag har att göra idag :)

aa just de theo är nu frisk från som influensa...
2 veckor höll den i sig med feber, halsont, öroninflammation, ögoninflammation... nu återstår bara lite hosta.
men pluttis har tappat ungefär 20% av sin vikt på dessa två veckor....
han vägar inte mer än 8,5 kg nu.... innan vägde han lite över 10....
så de känns lite jobbigt... han ser ut som en undernärd liten fågelunge... med revben som sticker ut å en väl synlig ryggrad.... men idag åtan för första gången under dessa veckor en hel portion gröt... så hoppas de vänder nu...

1 kommentar: